Når jeg i sin tid startet House of Hygge, så var det fordi jeg ville stå på ski. Jeg lagde verdens første slakkline-sett. Pengene finansierte mange sesonger i Chamonix, klatreekspedisjoner til Himalaya, og surfing i tropiske paradiser verden rundt. Det var tider det. Det var ingen budsjetter, og ingen ambisjoner annet enn mest mulig fine opplevelser i naturen. Dette er fremdeles nerven i bedriften vår. De ansatte får den dag i dag skriftlig varsel hvis de ikke står på ski når det snør.
Jeg er ydmyk i forhold til hva den lille gjengen vår har fått til så langt. Vi jobber beinhardt, og skal fortsette med det. Personlig er jeg fortsatt mest opptatt av de fine opplevelsene. Holde ting ekte. Men en ting er jeg skikkelig stolt av, det er at vi skaper helårs arbeidsplasser i distrikts Norge.
Vi er et «Outdoor lifestyle brand» som det heter på nynorsk. Vår strategi er å bli en fullverdig leverandør av sportsbekledning, fra topp til tå, innerst til ytterst, sommer og vinter. Mer om det i løpet av høsten; Men en herlig bekreftelse på dette fikk vi når vi ble kåret til «årets nykommer» av Norsk sportsbransjeforening.
Visjonen ligger fremdeles fast: å gi folk en pause fra hverdagen. Så vi kan love dere at vi skal jobbe hardt for fortsatt å være både best i test og best på fest.
Christian Schou
Chief executive skibum
House of Hygge