FREQUENTLY ASKED QUESTIONS

Det var synd at du vil returnere varene. Men, no hard feelings! Her er instruksen slik at returen går raskt så mulig.

Returen må sendes tilbake til oss innen 30 dager etter kjøpet. Varen må være ubrukt, i original forpakning og med alle merkelapper intakt. Ikke teip eller skriv rett på originalemballasjen, da risikerer du at returen ikke blir godkjent. Ordre- nummeret finner du på min side eller i bestillingsbekreftelsen du fikk på e-post når du bestilte.

Det er ikke mulig å bytte produkter, men send tilbake produktene du ikke ønsker og legg inn en ny bestilling i nettbutikken om du ønsker andre produkter.

Slik gjør du det:

  1. Skriv ut og fyll ut dette skjemaet- Klikk her til å laste ned returskjema
  2. Legg skjemaet i pakken sammen med varene du ønsker å returnere.
  3. Send pakken tilbake til oss til:

House of Hygge AS

Hemsedalsvegen 2951

3560 Hemsedal

Kjøper står selv for returkostnader. Du kan enkelt finner priser og bestille frakt ved Posten her – https://www.posten.no/sende/i-norge/norgespakke

Vi gjør oppmerksom på at pakken bør sendes med sporing. House of Hygge tar ikke ansvar for pakker som kommer på avveie under forsendelse uten sporing.

Når vi mottar varen i retur og ser at den ikke er skadet, betaler vi deg tilbake innen 10 dager. Hvis du har valgt faktura som betalingsalternativ, vil fakturaen bli kreditert. Istedenfor å tilby fri retur har vi valgt å presse prisene våre enda hardere ettersom vi ser at antallet returer vi får er veldig lavt.

Ved reklamasjon, ta kontakt med oss på info@houseofhygge.no så ordner vi en sak på det og du får tilsendt en returlapp for å sende varene tilbake til oss gratis.

Dersom du ønsker å bytte en vare – sender du tilbake de produkter du ikke ønsker som beskrevet over i retur av varer. Legg inn en ny bestilling i nettbutikken om du ønsker andre produkter, dette gjelder også ved bytte av størrelse.

Vi krediterer varen du ikke ønsker så raskt vi har fått den tilbake

Har du vært så uheldig at noe er galt med varen du kjøpte av House of Hygge ber vi deg ta kontakt med oss på mail på info@houseofhygge.no. Henvendelser vedrørende reklamasjon må komme skriftlig til vår kundeservice. Send oss en e-post med ordrenummer, bilder eller videoer dersom du har det, samt årsak for reklamasjon. Noen ganger trenger vi ikke varen i retur så det er best om man avventer innsending av defekt produkt før man får beskjed om dette.

Hvis vi ber om varen i retur, må denne være i nyvasket skikk. Dette gjelder da først og fremst bekledning. Vi sender deg en transportlapp.

Vi vil løse saken så snart produktet er kommet til oss, men en reklamasjon kan ta noe tid avhengig av hva løsningen for reklamasjonen blir. Vi gjør selvfølgelig det vi kan for at prosessen skal gå raskt!

Standardlevering:  Postens Klimanøytral Servicepakke: Vanlig levering med Posten til postkontor eller Post i Butikk. 1-4 dagers leveringstid.
Fri frakt for ordre over kr 1500,- inkl mva.
Mrk: Svalbard, Bjørnøya eller Jan Mayen tillegg kr. 160,- eks mva

På Døren: For levering hjem på kvelden mellom 17.00 og 21.00. Vanlige leveringsvilkår 1-4 dagers leveringstid.
Mrk: Ikke gyldig leveringsalternativ til Svalbard, Bjørnøya eller Jan Mayen

Samme dag levering: For å få varen levert må bestillingen være gjort før klokken 12.00 for at vi skal kunne levere mellom kl 16.00 – 21.00 samme dag.

Pakke i postkassen: Pakken sendes med normal postgang og leveres til din postkasse innen 1-4 dager. Merk; dersom pakken ikke får plass i din postkassen vil den bli levert til nærmeste utleveringssted.

30 dagers full retur-rett

  • Ifølge lov om angrerett kan du returnere en bestilt vare innen 14 dager fra mottak uten å oppgi noen grunn. Merk at vi gir deg 30 dagers full angrerett. Du må returnere varen ubrukt, i originalemballasje og med en kopi av ordrebekreftelse. Fyll ut angrerett-skjemaet du mottok sammen med ordrebekreftelsen med navn, ordrenummer og årsak «retur». Kjøper står for returporto. Vi anbefaler at du sender returen med sporing da du som avsender er ansvarlig for at returen kommer frem til oss. Har du betalt med kort vil pengene bli tilbakeført kortet du gjennomførte handelen med i løpet av få dager etter vi har mottatt returen. Har du handlet via Klarna vil du få kreditert summen av Klarna.
  • Dersom returen ikke skyldes feil fra House of Hygge sin side vil Kunden selv stå for returporto.

KJØP- OG LEVERINGSBETINGELSER // 30 DAGERS ÅPENT KJØP // RETUR & BYTTE

 FRI FRAKT VED KJØP OVER 1.000,-

Følgende salgs- og leveringsbetingelser gjelder for alle forbrukerkjøp som foretas via Internett, epost, telefon, faks eller lignende. For å bestille varer i nettbutikken vår, må du godta våre betingelser.

Parter

Selger er: House of Hygge. AS // Hemsedalsvegen 2951 // 3560 Hemsedal

Org. nr: 988 251 739, heretter nevnt som House of Hygge. Kjøper betegnes som Kunden.

Personopplysninger

House of Hygge behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register. Personnummer vil bare bli avkrevet i de tilfeller hvor Kunden søker om kreditt. Denne informasjonen oppbevares av Klarna og ikke av House of Hygge. Klarna er underlagt strenge krav iht. Norsk lovgivning.

Kunden kan til enhver tid henvende seg skriftlig til House of Hygge med forespørsel om å få utskrift av de personopplysninger vi har lagret på Kunden. Kunden kan, til enhver tid, be om å bli slettet House of Hygge sine registre under forutsetning av at alt mellomværende er gjort opp.

Priser

Alle priser på www.houseofhygge.no oppgis i NOK og er inklusive 25% Mva.

Ekspedering av ordre

Det vil bli sendt en elektronisk ordrebekreftelse pr. epost til Kunden kun kort tid etter at vi har mottatt ordren. Ordrebekreftelsen er en kvittering på at vi har mottatt bestillingen, men betyr ikke at varen kan leveres. Vi vil kontakte deg om varen du har bestilt ikke kan leveres eller blir levert senere. Sendes det flere forsendelser til Kunden, vil den kun bli belastet for en fraktkostnad.

Vi kan dessverre ikke gjøre endringer på ordren etter at den er betalt og bekreftet.

Leveranser

Vi pakker og sender fortløpende alle virkedager. Vi gjør vårt ytterste for at du skal motta ordren så raskt som mulig, og bestillinger er som regel pakket og sendt innen 24 timer. Ønsker du å bestille ekspress må vi ha ordren innen kl 12 dagen før den skal leveres (det leveres ikke express lørdager).
Det beregnes normalt 1 til 3 dagers leveringstid, fra leveransen er innhentet av Posten. Dette kan selvsagt variere noe avhengig av forsendelsens størrelse og leveringsadresse. Alle dager som er nevnt i dette avsnittet omhandler normale arbeidsdager (man-fre) – utenom helligdager.

Betaling

Kunden kan velge å betale omgående med kredittkort, Vipps eller med Klarna sin løsning for digital faktura. Ved kortbetaling vil ikke beløpet trekkes fra din konto før ordrebekreftelsen er fakturert og varene sendt. Vilkår ved de ulike betalings-alternativene fremkommer i kassen.

Klarna

House of Hygge bruker Klarna som betalingsløsning. Velger du faktura, får du 14 dagers betalingsfrist. Fakturaen blir sendt elektronisk (som en PDF) til den E-postadressen du har oppgitt i bestillingen. Du er selv ansvarlig for å legge inn korrekt e-postadresse. Om du velger Klarna i kassen, må du legge inn ditt personnummer. Vi lagrer ikke personnummeret, men sender det på en sikker måte til Klarna. Klarna gjør en automatisk kredittvurdering av deg som kunde. Du får umiddelbart svar fra Klarna på om kreditten er OK eller ikke. Husk at navn og personnummer må stemme overens for at Klarna skal godkjenne betalingen. Klarna er en betalingsmåte som bare er mulig for personer over 18 år.

Kortinformasjon

Når du handler hos House of Hygge blir betalingen behandlet av Teller AS, som er en sikker elektronisk betalings-løsning for Visa/MasterCard/Eurocard. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk.

NETTSTATISTIKKpersonvern no

House of Hygge samler inn avidentifiserte opplysninger om besøkende på nettsiden: houseofhygge.no. Formålet med dette er å utarbeide statistikk som benyttes til forbedring og videreutvikling av informasjonstilbudet på nettstedet. Eksempler på hva statistikken gir svar på, er antall besøkende på ulike sider, lengde på besøket, hvilke nettsteder den besøkende kommer fra og hvilke nettlesere som benyttes.

Opplysningene behandles i avidentifisert og aggregert form. Dette betyr at vi ikke kan spore opplysningene vi samler inn tilbake til den enkelte bruker. All data slås sammen til en gruppe og behandles aldri individuelt. Vi samler inn hele IP-adressen, men IP-adressen avidentifiseres slik at bare de tre første tallgruppene i adressen benyttes til å generere statistikk. Det vil si at dersom IP-adressen består av numrene 195.159.103.82, brukes bare 195.159.103.xx.

INFORMASJONSKAPSLER

Informasjonskapsler (cookies) er små tekstfiler som plasseres på din datamaskin når du laster ned en nettside. House of Hygge benytter seg av informasjonskapsler til å generere statistikk slik at vi kan spore din bruk av nettstedet – men dette gjøres anonymisert.

Lagring og behandling av disse opplysningene er ikke tillatt med mindre brukeren både har blitt informert om og har gitt sitt samtykke til behandlingen. Brukeren skal få vite om og godkjenne hvilke opplysninger som behandles, hva formålet med behandlingen er og hvem som behandler opplysningene, jf. ekomloven § 2-7b.

Følgende informasjonskapsler brukes på houseofhygge.no:

  • Analyseverktøyet Google Analytics som lagrer statistikk ved bruk av nettstedet brukt til analyse og forbedringspunkter.
  • Vår publiseringsløsning (WordPress) plasserer også informasjonskapsler på din maskin. Disse brukes i forbindelse med innsending av skjemaer, og slettes etter 90 dager.
  • Double Click og Facebook Pixel samler informasjon brukt til markedsføring, og lagres anonymt.
  • Google Tag Manager holder styr på alle våre publiseringsskript

Du kan lese mer og administrere dine innstillinger her..