Kjøp- og leveringsbetingelser // 30 dagers Åpent Kjøp // Retur & Bytte 

 FRI FRAKT VED KJØP OVER 1.000,-

Følgende salgs- og leveringsbetingelser gjelder for alle forbrukerkjøp som foretas via Internett, epost, telefon, faks eller lignende. For å bestille varer i nettbutikken vår, må du godta våre betingelser.

Parter

Selger er: Slakk Line AS // Hemsedalsvegen 2951 // 3560 Hemsedal

Org. nr: 988 251 739, heretter nevnt som House of Hygge. Kjøper betegnes som Kunden.

Personopplysninger

House of Hygge behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register. Personnummer vil bare bli avkrevet i de tilfeller hvor Kunden søker om kreditt. Denne informasjonen oppbevares av Klarna AB og ikke av House of Hygge. Klarna AB er underlagt strenge krav iht. Norsk lovgivning.

Kunden kan til enhver tid henvende seg skriftlig til House of Hygge med forespørsel om å få utskrift av de personopplysninger vi har lagret på Kunden. Kunden kan, til enhver tid, be om å bli slettet House of Hygge sine registre under forutsetning av at alt mellomværende er gjort opp.

Priser

Alle priser på www.houseofhygge.no oppgis i NOK og er inklusive 25% Mva.

Ekspedering av ordre

Det vil bli sendt en elektronisk ordrebekreftelse pr. epost til Kunden kun kort tid etter at vi har mottatt ordren. Ordrebekreftelsen er en kvittering på at vi har mottatt bestillingen, men betyr ikke at varen kan leveres. Vi vil kontakte deg om varen du har bestilt ikke kan leveres eller blir levert senere. Sendes det flere forsendelser til Kunden, vil den kun bli belastet for en fraktkostnad.

Ønsker du endringer på ordren, ta kontakt med oss umiddelbart på ordre@houseofhygge.no slik at vi kan hjelpe deg før vi sender ut ordren.

Leveranser

Vi pakker og sender fortløpende alle virkedager. Vi gjør vårt ytterste for at du skal motta ordren så raskt som mulig, og bestillinger er som regel pakket og sendt innen 24 timer. Ønsker du å bestille ekspress må vi ha ordren innen kl 12 dagen før den skal leveres (det leveres ikke express lørdager).
Det beregnes normalt 1 til 3 dagers leveringstid, fra leveransen er innhentet av Posten. Dette kan selvsagt variere noe avhengig av forsendelsens størrelse og leveringsadresse. Alle dager som er nevnt i dette avsnittet omhandler normale arbeidsdager (man-fre) – utenom helligdager. Du kan også velge å hente selv i vår Brandstore i Hemsedal Sentrum (Hemsedalsvegen 2951). Ordre kan hentes i åpningstiden til butikken. Åpningstider varierer gjennom sesong – sjekk tidene her: https://houseofhygge.no/brandstore-hemsedal

Frakt

FRI FRAKT VED KJØP OVER 1000 // Fraktmetode blir valgt av oss etter ordrens størrelse. Enten som pakke rett i postkassen, eller servicepakke som hentes på posten.

House of Hygge har en hovedavtale med Posten på leveranser. I kjøpsprosessen kan Kunden selv velge blant de frakt alternativer Posten tilbyr frem til valgte leveringsadresse. Priser og miljøbelastning fremkommer ved de ulike alternativene, og dette vil også fremkomme på ordrebekreftelsen.

Alle leveranser skjer i henhold til ordrebekreftelse. House of Hygge har ansvar for forsendelsen inntil Kunden mottar denne. Ved forsinkelser vil vi underrette Kunden så snart vi får kunnskap om dette.

eVarsling

Med eVarsling kan du få SMS og/eller e-post om hvor pakken din befinner seg. Du vil få melding før en pakke vil bli levert hjem på døren, eller når en pakke ankommer postkontoret. Du får ikke hentelappen i posten og kan hente pakken raskere.

eVarsling er gratis og når både mobilnummer og e-postadresse er oppgitt, leveres meldingen i begge kanaler.

Betaling

Kunden kan velge å betale omgående med kredittkort, ved henting på postkontor (postoppkrav) eller med Klarna AB sin løsning for digitale faktura. Ved kortbetaling vil ikke beløpet trekkes fra din konto før ordrebekreftelsen er fakturert og varene sendt. Dersom du ønsker en finansieringsløsning velges betalings-alternativet “Klarna Konto” eller “Klarna Faktura”. Vilkår ved de ulike betalings-alternativene fremkommer i kassen.

Klarna

House of Hygge bruker Klarna Faktura og Klarna Konto. Klarna er eid av Nordea, og spesialisert på enkel betaling med faktura på nettet. Velger du faktura, får du 14 dagers betalingsfrist. Fakturaen blir sendt elektronisk (som en PDF) til den E-postadressen du har oppgitt i bestillingen. Du er selv ansvarlig for å legge inn korrekt e-postadresse. Om du velger Klarna i kassen, må du legge inn ditt personnummer. Vi lagrer ikke personnummeret, men sender det på en sikker måte til Klarna. Klarna gjør en automatisk kredittvurdering av deg som kunde. Du får umiddelbart svar fra Klarna på om kreditten er OK eller ikke. Husk at navn og personnummer må stemme overens for at Klarna skal godkjenne betalingen. Klarna er en betalingsmåte som bare er mulig for personer over 18 år.

Kortinformasjon

Når du handler hos House of Hygge blir betalingen behandlet av Teller AS, som er en sikker elektronisk betalings-løsning for Visa/MasterCard/Eurocard. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk.

Avbestilling

Hvis du ønsker å avbestille varene må du kontakte oss umiddelbart og innen kl 12.00 dersom bestillingen er gjort før dette.

30 dagers full retur-rett

Ifølge lov om angrerett kan du returnere en bestilt vare innen 14 dager fra mottak uten å oppgi noen grunn. Merk at vi gir deg 30 dagers full angrerett. Du må returnere varen ubrukt, med faktura/ordrebekreftelse og i originalemballasje. Fyll ut angrerett-skjemaet du mottok sammen med ordrebekreftelsen, med informasjon om varen ønskes byttet eller om du vil ha pengene tilbake (husk å oppgi kontonr dersom du handlet på postoppkrav). Har du betalt med kort vil pengene bli tilbakeført kortet du gjennomførte handelen med i løpet av få dager etter vi har mottatt returen. Har du handlet via Klarna vil du få kreditert summen av Klarna.
Dersom returen ikke skyldes feil fra House of Hygge sin side vil Kunden selv stå for returporto.

Bytte av varer

Ved bytting av varer ber vi deg om å kontakte oss så snart som mulig på info@houseofhygge.no.
Vi trenger følgende informasjon for å ekspedere henvendelsen effektivt:
NB! Undertøy byttes ikke.

• Fullt navn

• Kundenummer/Ordrenummer

• En kort forklaring på hvorfor du ønsker å bytte og hva du ønsker å bytte til.

Reklamasjoner

Dersom det er en feil på en vare ber vi deg om å kontakte oss så snart som mulig på info@houseofhygge.no.
Vi trenger følgende informasjon for å ekspedere henvendelsen effektivt:

• Fullt navn.

• Kundenummer/Ordrenummer.

• En forklaring på hva som er feil/mangel ved varen, eventuelt bilde av feilen.

Returadresse

Alle avtalte returer sendes til:

House of Hygge
Hemsedalsvegen 2951
3560 Hemsedal

Forbehold 

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris, tilgjengelighet på lager og informasjon om varer/tjenester på siden. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål på info@houseofhygge.no eller ring 31 41 05 65

Vi ønsker å gi deg god hjelp og håper du får en Hyggelig handel!

GARANTIER OG AVTALEVILKÅR FOR HANDEL I VÅR NETTBUTIKK:

Når du har kjøpt en vare i nettbutikken, har du samme rettigheter som om du kjøpte den i et varehus. Her kan du finne informasjon om hvilke rettigheter og plikter du har som nettkunde hos oss i henhold til forbrukerkjøpsloven og angrerettsloven, samt vår egne garanti.

GARANTI:

30 dagers full returrett. Vi tilbyr deg 30 dagers returrett, dette er lengre enn det angrerettsloven krever (se avsnittet under). Angrer du på kjøpet kan du returnere ubrukt vare innen 30 dager fra mottaksdatoen og vi gir deg kjøpesummen tilbake. Legg faktura og utfylt angrerettsskjema (som du mottok sammen med bekreftelsesmailen når du bestilte) ved returen. Du må selv betale returportoen.

ANGRERETT:

Lov av 21. Desember nr. 105 2000. Ifølge lov om angrerett kan du returnere en bestilt vare innen 14 dager fra mottak uten å oppgi noen grunn. NB! Merk at vi gir deg 30 dagers angrerett. Du må returnere varen ubrukt, med faktura/ordrebekreftelse og i originalemballasje. Du må selv betale returportoen. Skjema for bruk av angreretten mottok du sammen med e-posten du som bekreftet din bestilling, dette fylles ut og returneres til oss sammen med pakken.

KLAGERETT (REKLAMASJON):

Forbrukerkjøpsloven av 21. juni 2002. Oppdager du en feil ved varen som ikke skyldes slitasje eller uforsvarlig eller unormalt stor bruk må du melde fra til oss så raskt som mulig, og senest innen to måneder. Klageretten gjelder normal i to år, men for ting som er ment å vare vesentlig lenger, f.eks. radio- og tv-apparat og komfyrer er fristen fem år. Har varen har en feil som beskrevet overfor kan du i utgangspunktet velge om du vil ha en ny vare (omlevering) eller om vi skal reparere varen for deg. Hvis det er umulig for oss å fremskaffe en ny vare eller hvis dette det vil medføre en urimelig kostnad for oss kan du ikke kreve ny vare, men vi vil selvfølgelig reparere varen for deg. Kan vi ikke reparere varen eller sende deg en ny kan du heve kjøpet og få tilbake kjøpesummen. Finner du en feil ved varen kan du ta kontakt med oss via mail eller telefon.