Kjøpsvilkår

30 dagers returrett // Sikkerbetaling med kort eller Vipps // 2 års reklamasjonsrett

Følgende salgs- og leveringsbetingelser gjelder for alle forbrukerkjøp som foretas via Internett, epost, telefon, faks eller lignende. For å bestille varer i nettbutikken vår, må du godta våre betingelser.

Parter

Selger er: Slakk Line AS // Hemsedalsvegen 2951 // 3560 Hemsedal

Org. nr: 988 251 739, heretter nevnt som House of Hygge. Kjøper betegnes som Kunden.

Personopplysninger

House of Hygge behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register. Personnummer vil bare bli avkrevet i de tilfeller hvor Kunden søker om kreditt. Denne informasjonen oppbevares av Klarna AB og ikke av House of Hygge. Klarna AB er underlagt strenge krav iht. Norsk lovgivning.

Kunden kan til enhver tid henvende seg skriftlig til House of Hygge med forespørsel om å få utskrift av de personopplysninger vi har lagret på Kunden. Kunden kan, til enhver tid, be om å bli slettet House of Hygge sine registre under forutsetning av at alt mellomværende er gjort opp.

Betaling med kort
Betaling med kort er både trygt og enkelt. Du kan benytte deg av Visa eller Mastercard som betalingskort. Når du er i kassen blir du bedt om å taste inn ditt kortnummer, utløpsdatoen og verifiseringskoden (CVV2) som står på baksiden av kortet. Vi samarbeider tett med Visa og Mastercard for å sikre en rask og sikker behandling av din kortinformasjon. Ingen kan se ditt kortnummer på noe tidspunkt gjennom betalingsprosessen.

Autorisasjon
Når du legger inn en ordre hos oss blir det gjort en autorisasjon på kortet ditt. Det betyr at vi sjekker at kortet er gyldig og at det er dekning for kjøpet. Deretter reserverer vi beløpet du handler for. I reservasjonstiden er fremdeles pengene på ditt kort, men de er reservert til House of Hygge så lenge ordren er under behandling. Pengene blir først trukket fra ditt kort når ordren er ferdig pakket og klargjort for forsendelse.

Kansellering
Dersom du kansellerer en ordre heves reservasjonen og pengene frigjøres tilbake til ditt kort (normalt innen 5-7 virkedager).

Forbehold
Vi forbeholder oss retten til å foreta kontroller knyttet til korttransaksjonen der vi finner det nødvendig, herunder å nekte levering uten ytterligere begrunnelse dersom oppgitt kortinformasjon ikke lar seg verifisere.

Kreditering
Ved en eventuell kreditering av hele eller deler av en ordre som opprinnelig er betalt med Visa eller Mastercard vil krediteringen gjøres til samme kortnummer.

Vipps

Du kan betale med Vipps ved å bruke den samme appen du bruker når du overfører til venner, familie. Dette er superlett, sikkert og helt gratis for deg som kunde.

  • Start betalingen med Vipps i handlekurven
  • Tast inn telefonnummeret i ruten under Vipps og trykk fortsett
  • Betalingen godkjennes via Vipps-appen på din mobiltelefon

Ekspedering av ordre

Det vil bli sendt en elektronisk ordrebekreftelse pr. epost til Kunden kun kort tid etter at vi har mottatt ordren. Ordrebekreftelsen er en kvittering på at vi har mottatt bestillingen, men betyr ikke at varen kan leveres. Vi vil kontakte deg om varen du har bestilt ikke kan leveres eller blir levert senere. Sendes det flere forsendelser til Kunden, vil den kun bli belastet for en fraktkostnad.

Ønsker du endringer på ordren, ta kontakt med oss umiddelbart på ordre@houseofhygge.no slik at vi kan hjelpe deg før vi sender ut ordren.

Leveranser

Vi pakker og sender fortløpende alle virkedager. Vi gjør vårt ytterste for at du skal motta ordren så raskt som mulig, og bestillinger er som regel pakket og sendt innen 24 timer. Ønsker du å bestille ekspress må vi ha ordren innen kl 12 dagen før den skal leveres (det leveres ikke express lørdager).
Det beregnes normalt 1 til 3 dagers leveringstid, fra leveransen er innhentet av Posten. Dette kan selvsagt variere noe avhengig av forsendelsens størrelse og leveringsadresse. Alle dager som er nevnt i dette avsnittet omhandler normale arbeidsdager (man-fre) – utenom helligdager. Du kan også velge å hente selv i vår Brandstore i Hemsedal Sentrum (Hemsedalsvegen 2951). Ordre kan hentes i åpningstiden til butikken. Åpningstider varierer gjennom sesong – sjekk tidene her: https://houseofhygge.no/brandstore-hemsedal

Frakt

FRI FRAKT VED KJØP OVER 1000 // Fraktmetode blir valgt av oss etter ordrens størrelse. Enten som pakke rett i postkassen, eller servicepakke som hentes på posten.

House of Hygge har en hovedavtale med Posten på leveranser. I kjøpsprosessen kan Kunden selv velge blant de frakt alternativer Posten tilbyr frem til valgte leveringsadresse. Priser og miljøbelastning fremkommer ved de ulike alternativene, og dette vil også fremkomme på ordrebekreftelsen.

Alle leveranser skjer i henhold til ordrebekreftelse. House of Hygge har ansvar for forsendelsen inntil Kunden mottar denne. Ved forsinkelser vil vi underrette Kunden så snart vi får kunnskap om dette.

eVarsling

Med eVarsling kan du få SMS og/eller e-post om hvor pakken din befinner seg. Du vil få melding før en pakke vil bli levert hjem på døren, eller når en pakke ankommer postkontoret. Du får ikke hentelappen i posten og kan hente pakken raskere.

eVarsling er gratis og når både mobilnummer og e-postadresse er oppgitt, leveres meldingen i begge kanaler.

Avbestilling

Hvis du ønsker å avbestille varene må du kontakte oss umiddelbart og innen kl 12.00 dersom bestillingen er gjort før dette.

30 dagers full retur-rett

Ifølge lov om angrerett kan du returnere en bestilt vare innen 14 dager fra mottak uten å oppgi noen grunn. Merk at vi gir deg 30 dagers full angrerett. Du må returnere varen ubrukt, med faktura/ordrebekreftelse og i originalemballasje. Fyll ut angrerett-skjemaet du mottok sammen med ordrebekreftelsen, med informasjon om varen ønskes byttet eller om du vil ha pengene tilbake (husk å oppgi kontonr dersom du handlet på postoppkrav). Har du betalt med kort vil pengene bli tilbakeført kortet du gjennomførte handelen med i løpet av få dager etter vi har mottatt returen.

Dersom returen ikke skyldes feil fra House of Hygge sin side vil Kunden selv stå for returporto.

Bytte av varer

Ved bytting av varer ber vi deg om å kontakte oss så snart som mulig på info@houseofhygge.no.
Vi trenger følgende informasjon for å ekspedere henvendelsen effektivt:
NB! Undertøy byttes ikke.

• Fullt navn

• Kundenummer/Ordrenummer

• En kort forklaring på hvorfor du ønsker å bytte og hva du ønsker å bytte til.

Pris

Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er inkludert merverdiavgift. Det er ingen skjulte kostnader hos oss og prisen som oppgis ved kjøpsøyeblikket inkluderer merverdiavgift, fakturagebyr og fraktkostnader. De ulike elementene er spesifisert i kassen som produktkostnad, merverdiavgift, frakt og fakturagebyr.

Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter.

Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring.

Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare(r), eventuelt slette bestillingen hvis vi ikke kan levere noen av varene.

Rabattkoder gjelder alltid for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer. Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre.

Ved spesielle tilbud som har et krav for å få med en vare på kjøpet, må disse kravene være opprettholdt. Om du returnerer varer som gjør at kravet ikke opprettholdes, vil vi belaste deg for produktets ordinære verdi.

Produkter

Alle størrelsesanbefalinger er veiledende og vil naturligvis ikke passe for alle. Dersom ditt produkt ikke passer, kan ikke House of Hygge stå til ansvar for valg av størrelse.

Bilder vi bruker i nettbutikken er illustrative og kan avvike litt fra varens faktiske utseende.

Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år. Ved forsinkelse må krav rettes selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert.

Send inn reklamasjon

Dersom det er en feil på en vare ber vi deg om å kontakte oss så snart som mulig på info@houseofhygge.no.
Vi trenger følgende informasjon for å ekspedere henvendelsen effektivt:

• Fullt navn.
• Kundenummer/Ordrenummer.
• En forklaring på hva som er feil/mangel ved varen, eventuelt bilde av feilen.

Returadresse

Alle avtalte returer sendes til:

House of Hygge
Hemsedalsvegen 2951
3560 Hemsedal

Vi ønsker å gi deg god hjelp og håper du får en Hyggelig handel!